کمربند knight Taylor برای چه افرادی مناسب است؟ (بریس TLSO)

۱۵ بهمن ۱۳۹۹
بریس » کمربند knight Taylor برای چه افرادی مناسب است؟ (بریس TLSO)
کمربند knight Taylor برای چه افرادی مناسب است؟ (بریس TLSO)

تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

کمربند نایت تیلور (knight taylor) نوعی کمربند طبی توراکولومبوساکرال (TLSO) است، که ناحیه قفسه سینه، کمر، سرینی ستون فقرات را ثابت نگه می‌دارد و از کشش ناخواسته، انعطاف و چرخش بیش از حد، در این نواحی جلوگیری می‌کند. بریس نایت تیلور می‌تواند برای افرادی که دچار کمردرد، مشکلات توازن حالت بدن، عمل‌های جراحی و شکستگی مهره ستون فقرات هستند، مفید باشد. این کمربند‌ها عمدتاً از پلاستیک مقاوم ساخته شده و کاملاً متناسب با حالت بدن بیمار شکل داده شده است. ممکن است حین انجام فعالیت‌های خاص یا تمام طول روز نیاز به پوشیدن کمربند طبی داشته باشید. این نوع از بریس‌ها در زیر لباس پوشیده می‌شوند و اغلب توسط دیگر افراد عملاً قابل تشخیص نیست. در صورتی که کمربند knight taylor  بطور مناسب روی بدن قرار نگیرد، یا از جای خود حرکت کند، باعث آسیب خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کمربند knight Taylor و یا برای دریافت نوبت در کلینیک امید با شماره تلفن‌های ۰۲۱۶۶۰۱۵۲۱۱۰۲۱۶۶۰۱۴۱۵۸ تماس حاصل فرمایید.

انواع کمربندهای TLSO 


انواع کمربندهای TLSO 

انواع مختلفی از کمربندهای TLSO وجود دارد، اما مدل متداول آن یا بطور آماده قابل تهیه است و یا به سفارش مشتری ساخته می‌شود. تصمیم‌گیری جهت انتخاب نوع کمربند، به نظر پزشک معالج شما بستگی دارد و اینکه اغلب، شدت آسیب، درجه کنترل مورد نیاز و شکل / اندازه بدن در انتخاب آن اثرگذار است.

سفارشی 

کمربند سفارشی مانند بریس‌های نایت تیلور از مواد پلاستیکی ساخته شده‌اند و دارای لبه‌های فوم نرم برای راحتی بیمار می‌باشند. این کمربند می‌تواند به شکلی طراحی شود که از ناحیه جلو یا پشت بدن باز و بسته شود، اما طرح معمول آن شامل دو تکه است که در دو طرف بدن به هم متصل می‌شوند. این طراحی به عنوان یک کمربند تاشو شناخته می‌شود. کمربند Knight Taylor براساس قالب و اندازه‌گیری بدن بیمار سفارشی ساخته می‌شود. قسمت میانی کمربند TLSO باید در بالای کمر (منطقه نرم بین استخوان لگن و دنده‌ها) قرار گیرد. تسمه‌های کمربند را به طور یکنواخت و راحت ببندید (ممکن است بیمار به کمک نیاز داشته باشد). متخصص ارتوپد ممکن است نشانه‌هایی روی تسمه‌ها قرار دهد تا به بیمار نشان دهد که کمربند TLSO باید به چه میزان بسته شود.

بریس نایت تیلور در مقایسه با دیگر انواع کمریندهای طبی، بسته به اندازه‌گیری و بکارگیری این کمربند، که با تجویز پزشک انجام می‌شود، به عنوان مؤثرترین، راحت‌ترین و متداول‌ترین بریس شناخته شده است.

پزشکان به دلیل خطر افزایش آسیب به ستون فقرات، امروزه این نوع بریس‌های کم‌خطر و راحت را به جای بریس‌های اصلاحی تجویز می‌کنند. از این رو، اگر نیاز به بریس‌های ستون فقرات یا بریس‌های سخت TLSO دارید، این کمربندهای Knight Taylor به دلیل ساخت سفارشی، یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. تاثیر این کمربند به چگونگی دوخت آن بستگی دارد، متخصصان می‌توانند بریسی با اندازه‌های کاملاً مناسب را فراهم کنند.

بریس آماده 

یک بریس آماده، بریسی است که از قبل ساخته شده و براساس اندازه کمر شما که سایز مناسب را تعیین می‌کند، انتخاب می‌شود. این کمربندها، با سایز و حالت بدن بیمار تنظیم می‌شوند، تا به درستی در جای خود قرار بگیرند.

بریس knight-Tylor چگونه کار می‌کند؟


بریس نایت تیلور اغلب با قطعات و محافظ جناغ سینه همراه است که حفاظت و ثبات را در این نواحی فراهم می‌کند. این قطعات و محافظ، برای راحتی بیمار از لایه‌ای نرم درست شده است. کمربند نایت تیلور از بدنه و نواحی قفسه سینه محافظت می‌کند و روی شکم فشار وارد کرده تا از وزن روی دیسک‌های بین‌ مهره‌ای بکاهد. این کار با سفت کردن بریس و افزایش ثبات در اطراف ستون فقرات، که نتیجه قطعات سفت بریس است، انجام می‌شود. ارتفاع محافظ جناغ سینه، قابل تنظیم است و باید دقیقاً زیر استخوان جناغ قرار بگیرد. حالت قابل تنظیم این محافظ، به کمربند این امکان را می‌دهد تا برای ناحیه قفسه سینه، درجات مختلفی از حمایت و تثبیت را فراهم کند. این محافظ به پیشگیری از حرکات ناخواسته کمک می‌کند و بدن فرد را در یک حالت ایده‌آل تنظیم کرده تا درد را کاهش دهد و بهبودی را تسریع کند.

پوشیدن بریس TLSO 


پوشیدن بریس TLSO 

این بریس دارای دو نوع، با تسمه‌هایی که روی شانه یا تسمه‌هایی که زیر شانه بسته می‌شوند، وجود دارند. نوع کمربند بسته به مکان و شدت آسیب، برای شما انتخاب می‌شود. با این وجود، برخی از بریس‌های TLSO محافظ جناغ سینه را ندارند. برخی کمربندهای خاص، از تسمه یا یک طراحی پشتواره استفاده می‌کنند تا جناغ سینه را ثابت نگه دارد. این طراحی جایگزین، می‌تواند برای افرادی که نمی‌توانند محافظ جناغ سینه را تحمل کنند، کارآمد باشد. نوارهای پشتواره از حرکات ناخواسته جلوگیری خواهد کرد و همچنین کشش مناسبی را روی شانه‌ها ایجاد کرده، که به تنظیم حالت بدن به شکل مناسب کمک می‌کند.

با وجود تفاوت در طراحی بریس نایت تیلور، مزایای این بریس یکسان است. هنگامی که کمربند محکم بسته شود، حالت بدن به درستی تنظیم می‌شود. استفاده از کمربند knight taylor انجام فعالیت‌هایی را که پیش از این برای فرد ممکن نبود، امکان‌پذیر خواهد کرد. به دلیل تسکین درد و کاهش خطر آسیب بیشتر، تحمل فعالیت‌های روزانه و فیزیوتراپی برای بیماران بیشتر خواهد شد.

مراقبت‌های پوستی با بریس‌های TLSO یا Knight Taylor 


در اینجا دستورالعمل‌هایی را بیان می‌کنیم که تقریباً برای انواع مختلف بریس‌های TLSO (بریس نایت تیلور knight taylor) یکسان است. یک زیرپیراهنی یا پیراهن نازک زیر کمربند نایت تیلور بپوشید تا احساس راحتی داشته و تعریق را به خود جذب کند. هنگام پوشیدن بریس به شخص توصیه می‌شود که بدن را به طور مرتب جهت وجود احتمالی جوش‌های پوستی یا دیگر حساسیت‌ها، که ممکن است ناشی از پوشیدن بریس باشد، بررسی کند. بریس نایت تیلور را هرگز هنگام حمام کردن نپوشید؛ پزشک عمدتاً انواع خاصی از بریس را به بیمار می‌دهد تا هنگام حمام کردن بپوشد.

هر فردی که از بریس knight taylor استفاده می‌کند، لازم است با توجه و آگاهی کامل، حرکت کند. بریس پشت، مانع از انجام برخی حرکات در جهت‌ها و سرعت‌های خاصی در فرد استفاده‌ کننده می‌شود. نشستن روی برخی از صندلی‌ها برای فردی که از بریس استفاده می‌کند، سخت است؛ نشستن روی مبل‌های نرم یا راحتی بویژه انواعی که ارتفاع کمی دارند کار آسانی نیست. صندلی‌های بزرگ همراه با دسته‌های دو طرف، برای افرادی که از بریس نایت تیلور استفاده می‌کنند، مناسب‌تر است.

فهرست مطالب