دمپایی و صندل طبی: بهبود نحوه راه رفتن و اصلاح وضعیت پا در تابستان

۳ بهمن ۱۳۹۶
مقالات » دمپایی و صندل طبی: بهبود نحوه راه رفتن و اصلاح وضعیت پا در تابستان

تاریخ: ۳ بهمن ۱۳۹۶

در فصل بهار و تابستان، هنگامی که با درد پاشنه پا مواجه هستید، می‌توانید با استفاده از صندل‌های طبی، از پاهای خود محافظت کنید، از زمانی که صبح پاهای خود را روی زمین قرار می‌دهید تا شب که به رختخواب می‌روید.

همانطور که ممکن است بدانید، اکثر صندل‌ها و دمپایی‌های موجود در بازار مناسب برای پاهای شما نیستند. بیشتر آنها مناسبی برای پا ندارند و کف آنها مانند یک سطح سخت و غیر طبیعی است که ضربه‌ها را جذب نمی‌کند. بسیاری از پزشکان استفاده از دمپایی‌های بدون کف یا بدون پشتیبانی طبی را توصیه نمی‌کنند. به عبارت دیگر، پزشکان باور دارند استفاده از صندل‌های نامناسب برای پاها، قسمت پایین کمر و ستون فقرات زنان را بدتر از استفاده از کفش‌های با پاشنه بلند می‌دانند. اما نکته مثبت در مورد صندل‌هایی با کفی‌های طبی و قوس مناسب این است که بهبود مسیر راه رفتن شما را تسهیل می‌کنند و باعث می‌شوند پاهای شما در حالت صحیح قرار گیرند و مچ پاهای شما همیشه در وضعیت مناسبی قرار بگیرند. هنگام استفاده از صندل‌هایی که کفی طبی ندارند، پاهای شما به زمین موازی می‌شوند و فشار بر مچ پاها، زانوها و کمر وارد می‌شود. به همین دلیل، توصیه نمی‌شود از این نوع صندل‌های تخت به طور مداوم برای مدت طولانی استفاده کنید.


بسیاری از مردم تمایل دارند که در فصل تابستان از صندل استفاده کنند. صندل‌ها شکل و طرح‌های متفاوتی دارند. مسئله‌ای که شما باید به آن توجه کنید این است که صندل‌ها از پای شما به خوبی محافظت کرده یا ترجیحاً هیچ حفاظت و حمایتی از پاهای شما نداشته باشد. صندل‌های طبی با کفی راحت و حمایتی طراحی شده‌اند و معمولاً برای افراد مبتلا به بیماری‌های پا مانند فاسیت پلانتر (درد / درد پاشنه پا) توصیه می‌شوند. در صورت استفاده از صندل‌های غیر طبی، پاهای شما معمولاً مستعد انواع آسیب‌دیدگی‌ها و دردها خواهد بود.کارشناسان ما در کلینیک سلامت پا امید با داشتن امکاناتی مانند اسکن سه بعدی استاتیک و دینامیک کف پا قادر به طراحی و ساخت انواع دمپایی و صندل طبی هستند. این صندل‌ها مطابق با آناتومی و ویژگی‌های پای هر فرد طراحی و ساخته می‌شود.صندل‌های طبی ما متناسب با نیازهای شما طراحی شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که بتوانید در طول روز بدون درد پیاده‌روی کنید.طراحی طبی این کفش متناسب با نیاز شما در تابستان بوده و باعث شده تا این صندل‌ها در نوع خود بهترین نوع صندل باشند. طراحی این صندل‌ها به گونه است که شما می‌توانید در طول روز با آنها به راحتی راه بروید و هم خوب به نظر می‌رسند و هم راحت هستند.برای آگاهی بیشتر در مورد دمپایی و صندل طبی می‌توانید با شماره‌های ۶۶۰۱۵۲۱۱ - ۶۶۰۱۵۲۱۷ - ۶۶۰۱۴۱۵۸ تماس حاصل فرمایید.همچنین می‌توانید به آیدی تلگرام omidhealthfootcenter@ مراجعه کنید.

 دلایل اصلی استفاده از صندل‌های طبی


دلایل استفاده از صندل‌های طبی بسیار متنوع و زیاد هستند. صندل‌های طبی کاملاً متفاوت از دمپایی‌ها بوده و برای استفاده هر روزه مناسب‌تر هستند. صندل‌های طبی قطعاً مزایای بسیار بیشتری نسبت به دمپایی‌های غیر طبی دارند:

  • دلیل ۱: صندل‌های طبی باعث اصلاح وضعیت پاها می‌شوند: این صندل‌ها باعث تطابق پا با اندام‌های تحتانی بدن شده و فشار وارده بر مچ پاها، زانوها و کمر را کاهش می‌دهند.
  • دلیل ۲: صندل‌های طبی باعث راحتی بقیه قسمت‌های بدن می‌شوند: با این صندل‌ها راحت‌تر می‌توانید در طول روز راه رفته و احساس آرامش کنید. با استفاده از این صندل‌ها، پاها تکیه‌گاه‌های محکمی برای بدن می‌شوند تا بدن بتواند در وضعیت و تراز مناسب قرار گیرد. همچنین توجه داشته باشید که قدم برداشتن با این نوع صندل‌ها بسیار راحت بوده و باعث به حداقل رسیدن کشیدگی عضلانی و وارد آمدن فشار به قوس پا می‌شود.
  • دلیل ۳: مانع از پرونیشن زیاد پا می‌شوند: بیشتر صندل‌های طبی دارای پد پاشنه هستند. اساساً این ساختار برای کنترل حرکات و افزایش ثبات فرد طراحی شده‌اند.
  • دلیل ۴: کفی‌های محکم و راحت: صندل‌های طبی کفی‌های محکمی دارند که نسبت به صندل‌های غیرطبی از پاهای شما محافظت بیشتری می‌کند.
  • دلیل ۵: راحت راه رفته و پاهای خود را خنک نگه دارید: برای پیاده‌روی در هوای گرم در مسافت‌های کوتاه می‌توانید به جای استفاده از کفش‌های پیاده‌روی از صندل‌های طبی استفاده کنید. صندل‌های طبی از پاهای شما محافظت کرده باعث می‌شوند که پاهای شما خنک بمانند!

 انواع دمپایی و صندل طبی

صندل طبی مردانه

با توجه به این که در فصول گرم سال مدت زیادی در هوای آزاد هستید، ضروری است که هر مردی یک جفت صندل داشته باشد که بتواند در این مدت آنها را پوشیده و به راحتی از آن استفاده کند. برخی مدل‌های صندل‌های مردانه عبارتند از: صندل‌های پیاده‌روی، بندی، لاانگشتی و یا ترکیبی از این سه مدل

صندل طبی زنانه

اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید یا فقط در چند ماه گرمسیری سال زندگی می‌کنید، نیاز به یک جفت صندل راحت در این آب و هوای گرم خواهید داشت. پاپوش مجموعه‌ای فوق‌العاده از صندل‌های لاانگشتی، ساده و با پاشنه بلند و طرح‌های متنوع را برای بهار و تابستان ارائه می‌دهد تا شما را در این فصول راحت و شیک کند! اگر به دنبال کفش‌هایی برای استفاده در فصول گرم هستید که هم زیبا باشند و هم راحتی پوشیدن را به شما بدهند، می‌توانید یکی از صندل‌های طبی زنانه را انتخاب کنید.

معمولاً خانم‌ها بسیار به ظاهر صندل و دمپایی‌هایی که می‌پوشند اهمیت می‌دهند و به همین دلیل اغلب صندل‌ها را فقط بر اساس ظاهر زیباشان انتخاب می‌کنند. اما برخی از این صندل‌ها کف پای خانم‌ها را به طور کامل پشتیبانی نمی‌کنند و ممکن است باعث بروز مشکلات پا شوند. خوشبختانه، صندل‌های طبی سفارشی این امکان را دارند که علاوه بر زیبایی و جذابیت، بر اساس قوس و ویژگی‌های پای خانم‌ها طراحی و ساخته شوند و خانم‌ها علاوه بر لذت بردن از زیبایی این صندل‌ها، می‌توانند از بروز مشکلات پا جلوگیری کنند. همچنین، خانم‌ها بر اثر پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند که اغلب نوک تیز دارند، ممکن است با مشکلاتی مانند خار پاشنه یا هالوکوس و والگوس (قوز شست پا) روبرو شوند. انواع صندل‌های طبی زنانه با طراحی ویژه و با استفاده از ارزیابی بیومکانیکی اسکن سه بعدی استاتیک و دینامیک ساخته می‌شوند تا به تمامی مشکلات پا در خانم‌ها پاسخ دهند.

صندل‌های دیابتی مردانه و زنانه

صندل‌های دیابتی برای پاهای دیابتی حساس مناسب هستند. از آنجا که بسیاری از پاهای دیابتی دیرتر بهبود یافته و نسبت به گرما، اصطکاک و آسیب‌دیدگی و جراحات ناشی از اجسام خارجی حساسیت مضاعفی دارند، استفاده از صندل‌های دیابتی به جای صندل‌های طبی برای افزایش راحتی و حفاظت از پاها توصیه می‌شود. گفته می‌شود که شما نباید فقط به دلیل ابتلا به دیابت از پوشیدن صندل چشم‌پوشی کنید. این نوع صندل‌ها برای محافظت از پاها، بهبود و تسهیل گردش جریان خون و کاهش آسیب‌دیدگی‌های عصبی در پاها انتخاب بسیار خوبی در فصول گرم تابستانی هستند. اگر شما سابقه ابتلا به مشکلات شدید دیابتی در پای خود مانند زخم‌های دیابتی پا دارید قویاً توصیه می‌شود که قبل از پوشیدن صندل‌های دیابتی با پزشک خود مشورت کنید.

مناسب‌ترین صندل‌ها برای افراد مبتلا به اورپرونیشن

اگر کف پای شما صاف بوده یا از درد مرتبط با اورپرونیشن رنج می‌برید و تمایل به استفاده از صندل نیز دارید، باید از کفش‌های مناسب استفاده کنید. به طور کلی، باید صندل‌هایی انتخاب کنید که قوس مناسب داشته اما این همه مسئله نیست. یک صندل باید جذب‌کننده ضربه باشد و فشار وارده به پاها را به حداقل برساند. این صندل‌ها باید در صورت امکان معمولاً با استفاده از پدها و کفی‌ها پاهای شما را در وضعیت مناسب قرار داده تا مچ شما به سمت خارج چرخش پیدا نکند.

 مناسب‌ترین دمپایی و صندل برای هالکوس والگوس یا قوز شست پا

هالکوس والگوس یا قوز شست پا یک عارضه دردناک است. استفاده از صندل‌ها یا دمپایی‌هایی که فشار وارده به زیر انگشت شست پا را کاهش می‌دهند می‌توانند به کاهش درد این عارضه کمک کنند. برای این منظور صندل‌ها باید یک قوس راحت متناسب با قوس پا داشته باشند. این نوع از صندل‌ها با قوس طراحی شده می‌توانند فشار را از مفصل انگشت شست پا به قوس پا منتقل کنند. صندل‌های طبی بهترین گزینه برای پینه پا بوده زیرا یک لایه قوس حمایتی دارند. این نوع صندل‌ها، طرح‌های متفاوتی دارند.
این صندل‌ها و دمپایی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قوس آنها متناسب با قوس پا بوده و حداکثر حمایت و ثبات را ایجاد کرده و فشار وارده بر مفصل انگشت شست پا را کاهش می‌دهند.

دمپایی با اسپریدر انگشت شست

اسپریدر ژلی در صندل برای جدا کردن انگشتان اول و دوم از هم استفاده می‌شود. این وسیله کوچک به افراد مبتلا به قوز شست پا کمک می‌کند تا راحت‌تر از این دمپایی‌ها استفاده کنند.

صندل‌های اسپرت

اگر انگشت شست پای شما قوز دارد، یک صندل اسپرت معمولی مقدار حمایت لازم را برای پاهای شما ایجاد نکرده و حتی باعث افزایش درد شما می‌شود. از آنجا که قوز شست پا به مرور افزایش می‌یابد (یا مفصل دچار آرتروز می‌شود)، پوشیدن صندل اسپرت مناسب یک بخش مهم از اقدامات اولیه درمانی است.

صندل با کفی قابل تعویض

اگر شما می‌خواهید از کفی‌های طبی سفارشی در کف صندل خود استفاده کنید ابتدا باید صندلی تهیه کنید که کفی‌های آن قابل تعویض باشند. پس از معاینه و قالب‌گیری یا عکس‌برداری از پا، کارشناسان کفی طبی مورد نظر را برای شما تجویز کرده و طرح آن را برای ساخت به آزمایشگاه ارسال می‌کنند. برخی از صندل‌های محبوب با کفی‌های قابل تعویض عبارتند از:

Naot

بسیاری از صندل‌های Noat کفی‌های قابل تعویض دارند. این صندل‌ها این امکان را ایجاد می‌کند که متخصصان بتوانند کفی‌های سفارشی مناسب با پای شما را داخل آنها قرار دهند.

Alegria

بیشتر صندل‌های Alegrai کفی قابل تعویض دارند بنابراین شما می‌توانید از کفی‌های طبی سفارشی مناسب با پای خود در آنها استفاده کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های صندل‌های Alergia، کفی سخت‌تر آنها است که باعث محدودیت حرکت مفصل انگشت شست پا می‌شود. این ویژگی می‌تواند به میزان چشمگیری از درد ناشی از قوز شست پا بکاهد.

 Finn Comfort

Finn صندلهای مردانه و زنانه با کفیهای قابل تعویض میسازد. سایز کفیهای Finn به گونهای طراحی شده است که میتوان کفیهای سفارشی متناسب با پا را داخل آنها قرار داد. همچنین صندلهای Finn کمی گشادتر از صندلهای دیگر است که در صورت داشتن قوز شست پا میتواند گزینه راحتی باشد که فضای باز بیشتری را در جلوی پا ایجاد میکند.

فهرست مطالب